středa 19. února 2014

vaření každodenní



není žádný med...teda pro mě. Nejsem žádná vášnivá kuchařka a vlastně všechny práce domácí mě zdržují, mám ten pocit. 
Jenže mám v hlavě vykřičník, že navařeno, napečeno, uklizeno, vypráno je pro rodinnou pohodu zásadní (ať si kdo chce, co chce říká), tak se o to snažím i kdyby... 
Bohužel postrádám schopnost v domácnosti cokoliv naplánovat a činit systematicky (na rozdíl od práce). 
Jsem šťastná, že o doplňování zásob se stará muž a že spoustu činností zvládne za mne...Moji nejbližší si na moje chaotické postupy zvykli a možná je ta moje rozevlátost i baví:-) 
Z toho je tedy jasné, že moje každodenní vaření je obvykle jedna velká improvizace, vařím podle toho, co na mne vykoukne z potravinky nebo z lednice. Dnes to vyhrál kuskus a zelenina.

Týdenní jídelníček na nástěnce je nedostižná meta, to je víc než jisté, a navíc by to byla totální nuda.




Je pro vás taky větší problém vymyslet co uvařit než samotné vaření? 
Krásnou celou středu!

14 komentářů:

  1. Vzhledem k tomu, že jsem na materske a pred ni jsem varila jen o vikendech, prip. nejakou chutovku sem tam k veceri (kdyz jsme nahodou prijeli driv z prace), ted, jak to tak vypada, budu muset varit kazdy den, a to teprve bude sranda, jak to tak zjistuju. Ja vzdycky vecer pred spanim premyslim, co bych na dalsi den uvarila, to je tak jedine planovani. Taky si nedovedu predstavit mit nekde vylepeny jidelnicek na cely tyden jak nektere blogerky radi. Presne, je to nuda a to uz bych si pripadala fakt jak robot. Zadne prekvapko by se pak nekonalo. Obcas totiz z jidla vznikne neco uplne jineho, nez jsem zamyslela. Staci, ze jsem si musela vzdycky planovat praci - to me bavilo, ale doma, tam neplanuju. Driv jsem to mozna delala, ale manzel me to, nastesti, odnaucil:) I kdyz, s detma asi zase budu muset za chvili zacit:))) Hezky den, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé Petro, to je úplně nejdelší komentář tady...díky:-) s malýma dětma se trochu plánovat musí, to jo. Každodenně vařit fakt sranda není, ale když se to nebere urputně, ta se to dá ustát

      Vymazat
  2. Když na mě vykoukne zelenina a kuskus, tak nemám ani šajn, co bych s nimi dělala, kromě toho, že o nich napíšu :)

    OdpovědětVymazat
  3. No , tak já rozená kuchařka taky nejsem a baví mě to jen když mám šas si právě něco vymyslet , nakoupit a udělat, každý den také improvizuji podle toho co doma je a do toho mi tuhle trať staví muž překážky ...např jíme zdravě bez carbohydrátů....jíme hodně masa.... nebudeme používat mléčné výrobky :-))))....teď jíme málo sachcaridů...ale už jsem si tak nějak zvykla a to dokonce i na to, že když už něco horko těžko vypotím z toho mála co domam mám, muž přijede dřív z práce a začne se montovat do toho jak to mám udělat, jaké koření apod....to bych upřímně nejradši hodila všechny suroviny na hlavu :-))), takže se snažím mít uvařeno než se vrátí, pěkně v klidu a po svém :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj muž se taky montoval, až mě vyhodil z kuchyně docela, akorát po něm uklízím jeho binec a jinak pohodičkaaaa ... nic lepšího mě nemohlo potkat! Samozřejmě si i nakoupí, neb já nakoupím špatně, občas to přiživím a opravdu nakoupím špatně a mám božskej klid. To se holt pozná hospodyňka :)

      Vymazat
    2. :-)))...no asi bych na to taky měla jít od lesa ....ale brzy u nás bude příležitost, alespoň čístečně předat vesla ....tak jsem sama zvědavá :-) Ale každopádně díky za tip!

      Vymazat
    3. Když se montuje, odcházím...a jak ráda:-)))

      Vymazat
  4. Ano, je to zásadní! I když mě to chvíli trvalo, než jsem na to přišla, ale přišla. Taky nejsem vášnivá kuchařka, ale snažím si neznechucovat. A nejvíc mě chutná to jídlo, co mi připraví někdo jiný :-) Teď si můžu užívat, že nemusím týden vařit :-) A kuskus je super, máme doma často :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, já jsem na to naštěstí nijak nepřicházela, bylo mi to jasný hnedle...jakože to teplo je hlavně na mě, přijde mi to přirozený. V práci můžu být za chlapa, doma ani náhodou. To týdenní nevaření ti trochu závidím:-)

      Vymazat
  5. Tak to som celá ja, vareniu tiež moc nedám a mám pocit, že to spôsobilo to, že môj muž je tým pádom vo varení stále lepší a lepší. On varí tie klasické jedlá na 2-3 dni vo veľkom a ja skôr tie zdravšie, samozrejme tie taký úspech nemajú:) Takže keď už variť tak zdravo, to ma aj viac baví a mám dobrý pocit, že som pre svoje telo urobila niečo dobré...a pre rodinu samozrejme:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že nejsem sama, kdo nemiluje vaření. A i já mám sklony k jednoduššímu (zdravému) vaření, protože těžká jídla mé tělo odmítá. Takovou tu mastnou klasiku odvrhl i můj muž, takže vaříme poměrně zdravě, já i on

      Vymazat
  6. Týdenní jídelníček zní dost hrozivě :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem se inspirovala ve filmu Pelíšky:-) Nic takového snad nikdo doma nemá!

      Vymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře.