sobota 8. února 2014

mozaika z páteční cesty městem


aneb, když ji miluješ není co řešit...já mám na Praze ráda úplně všechno i zdi vylepšené sprejery, i místa jako je Braník-v jedné ulici vesnice, v druhé vilová čtvrť, ve třetí socbytovky... směsice neuvěřitelná  i půvabná zároveň. 
Byla jsem na stavbě doměřit a skouknout narovnanou zeď a připravenou elektroinstalaci...

Pak cesta do knihovny. Chodím do hlavní, na Mariánské náměstí, protože je to moje knihovna a je úplně nejlepší...no a v pátek jsem tam potkala anděla (pořád ještě věřím na šťastné náhody a anděly mezi námi). Představte si velké sály knihovny, hromada lidí-děti, studenti, mladí, staří, bezdomovci...z regálu s vrácenými knížkami si jednu beru, najednou vedle mě stojí paní knihovnice a říká že ta knížka je úžasná a že mi podá ještě jinou...za chvíli mi přináší další dvě a že prý mám štěstí, že bývají rezervované. 
Koukala jsem na ni jako blázen...tohle přece není vesnická knihovna, tohle je malá továrna na čtení, kde si nikdo nikoho nevšímá...musel to být anděl:-)

S andělem v hlavě jsem došla do Spálené, v tom antikvariátu naproti Máji, jsem si koupila plakát-kopii fotky Františka Drtikola...
Proluka vedle Máje se začíná vyplňovat a vytahovat do výšky, pořád se vrtali v zemi, měsíc jsem tudy nešla a najednou tu stojí další obludka...tak snad už brzy otevřou i vstup do metra.



Dnes jsem hledala rám a místo, kam fotku pověsím. Tuhle už určitě pověsím, nezůstane opřená o zeď. Taky koukám na tu hromádku knížek a jsem zvědavá, cože to bude za čtení...když je od anděla. 
Krásnou dobrou noc:-)

8 komentářů:

  1. Naše Stela má z Prahy hrozný stres, bojí se v ní, vidí všude nepořádek, chudáky bezdomovce, moc lidí, hluk ... nemůžu ji to nijak odnaučit. Vesnické dítě.
    Těším se na knižní tipy od anděla!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucie, to ji neodnaučíš, ona to prostě tak vnímá, je to její pocit a těžko ji budeš přesvědčovat, aby cítila jinak...možná je hodně citlivá a třeba i introvert. Vím, že město na spoustu lidí působí ničivě...každý si musí najít to své místo, které s ním ladí. O knížkách poreferuju:-) Krásnou neděli!

      Vymazat
  2. Knihovna na Marianském, ta je i moje :-) Nebyl ten anděl drobný, nakrátko ostříhaný, světlovlasý?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl drobný, skoro nepatrný s hlavou zahalenou. To je fajn, že máme stejnou knihovnu, třeba se tam někdy potkáme:-)

      Vymazat
    2. tak to joo, to vypadá, že máme anděla stejného. Můžem se tam potkat i cíleně a překontrolovat to, je-li tvůj anděl i mým andělem :-)

      Vymazat
  3. Asi budu muset taky začít chodit do knihovny :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, a to jde nechodit? Jak to můžeš přežít?

      Vymazat
    2. Jde, ale to nechození hrozně leze do peněz, když chci koupit každou knížku :-( Nicméně už jsem zavedla půjčování knih s kamarádkou a dneska si jedu vyzvednout první hromádku :-)

      Vymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře.