pátek 21. února 2014

Jak jsem ho nakonec nevyhodila...



Nebojte se, nebudu se rozepisovat o svéhlavém muži nebo o odbojných synech:-), bude to o stařičkém koberci. Vlněném, barevném, s třásněmi.

Je to strašně dávno, co ležel na parketové podlaze v domě mého dětství. V 60. letech asi ještě byli lidé infikovaní noblesou let minulých. A očividně bylo v té době možné něco takového normálně koupit. 
Bohužel estetika let 70. toho vlněného solitéra odfoukla a skončil na půdě. Bylo potřeba udělat místo kobercům ode zdi ke zdi. Takovým těm celým umělohmotným...
Vlněný koberec přečkal desítky let vyhnanství docela v pohodě. Když jsme dům částečně vyklízeli, tak to byla jedna z mála věcí, která neskončila v kontejneru.
Odvezla jsem si ho k nám domů, nejdřív byl v ložnici a když si rodina zvykla, přesunula jsem ho do společného přízemí... 


Já vím, že se sem až tolik nehodí, že je to příliš eklektické, že existuje asi stopětapadesát jiných koberců, které by byly lepší. Barevně, stylově a já nevím jak ještě...Jenže o tom bydlení není, to naše určitě ne. 

Já jsem pták stěhovavý, bydlet můžu skoro kdekoliv, jsem schopná zvednout kotvy ze dne na den...nemám k domům a místům nostalgické vztahy, ale těch pár věcí, které mi připomínají hezké okamžiky dětství, ty sebou tahám, i když mí muži z toho mají oči navrch hlavy.
Přeju vám krásný víkend a moc děkuju za všechny návštěvy a komentáře. 


21 komentářů:

  1. Mám to podobně - takový koberec mne následuje už moc let a nyní skončil v jídelně a líbí se mi tam - i když byl i v obýváku a i jinde prostě se stěhuje .... a stále i po letech je pěkný ...
    mmj moc hezký blog - musím to prošmejdit - zdravím Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. O srdcovkách se nediskutuje, ty prostě jsou! Myslím, že právě ony dělají domov domovem, ne jen ty "správné" designové kousky! Je super, že ač jste odborník na design a novinky, hýčkáte si doma právě takový kousek dětství a vzpomínek! Hezký víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucie, díky:-) domov domovem dělají lidi a věci srdci milé...kam se na to hrabou všechny úžasné designové vychytávky. A hezký víkend přeju též.

      Vymazat
    2. Takže zatím se nestěhujete? ;)

      Vymazat
  3. Mě to náhodou neruší, docela se mi tam líbí :) Jen bych ho možná doplnila o pár obrázků na zeď s podobným dekorem, aby to spolu hrálo ;)
    TWF Kami*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, i obrázky budou. V létě to tu bude trochu stavba, tak až potom:-)

      Vymazat
  4. moc krásně napsané, lépe bych to nenapsala, mám totožné pocity :-). Vypadá u vás moc pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martino, díky. Ono to naše bydlení není líbivé pro každého, je to hodně o nás.

      Vymazat
  5. Naopak! Právě se hodí a moc, vypadá to výborně. Mě se strašně moc líbí kombinovat staré a modernu, ale nemám pro to takový cit jako ty. Tohle je nádhera! A ty opřené fotografie jsou super.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro díky, u nás jsou všechny obrazy opřené o zeď, nějak je nikdy nestihneme pověsit:-(

      Vymazat
  6. koberec je třešinkou na dortu, dokonale to rozsvítil :))) eklektik-neeklektik...přeji spoustu dalších nápadů, ráda sleduji Váš blog - A.L

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, jsem ráda, že sledujete ráda:-).Nápadů je pořád víc, jak času na jejich realizaci.

      Vymazat
  7. Vypadá tam dobre, takové miluje můj muž ( mají je u rodičů úplně ve všech místnostech), a ja se mu vehementne braním u nás doma. Možná je čas to přehodnotit.

    OdpovědětVymazat
  8. Mně se ten koberec fakt moc líbí. Předloni jsem měla možnost si jeden takovej vzít ... z vyklízeného bytu ... mno a bohužel jsem zaváhala, vyklízení probíhalo moc rychle. A taky si vzpomínám na koberec ode mě z pokojíčku ... jak moc bych ho chtěla, jenže ten už je taky vyhozenej ... byl vlněnej, ale takovej uzlíkovej. Velká paráda!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čekala jsem spíše reakce typu: no paní, to je hrůza! A on se ten starobylec líbí:-). Jani, nezoufej, třeba ještě na nějakej pěknej ošoupanej narazíš. Bych si na to i vsadila, znám ty tvý podivuhodný náhody:-)

      Vymazat
  9. Mně se taky strašně líbí a naopk asi tam nedokážu představit jiný.) Moc hezký to doma máte.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iri, díky. Spíš mě překvapí, že se ten náš mišmaš někomu líbí:-)

      Vymazat
  10. Krásný článek, stejné pocity. Na podobném jsem sedávala jako dítě u babičky a vždy ho obdivovala, prstem obkreslovala ornamenty a tak. Líbil se mi. Líbí se mi i ten váš a vůbec se mi tam netluče. Bydlení má být s duší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za krásný komentář, skoro to vypadá, jako bychom na tom koberci seděly vedle sebe a ty ornamenty obkreslovaly spolu:-)

      Vymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře.