pátek 22. listopadu 2013

jak bydlí



Jak přenést do evropského bydlení lásku ke všemu japonskému? Třeba tak, jak to udělal designer Lars Vejen. 
V mládí strávil několik měsíců v Japonsku a byl zasažen...japonskou kulturou, estetikou, uměním, řemeslem, designem. Japonsko se pro něj stalo vášní na celý život. 
Stejně jako potřeba klidu a rovnováhy, kterou přenesl do interiéru svého mezonetového bytu.




Celý byt rekonstruoval, interiér si sám navrhl. Některé kusy nábytku jsou jeho návrhy, které se vyrábí. Jednoduchý čistý styl si dobře rozumí s různými předměty dovezenými z Japonska. 

Zajímavá je absence černé barvy, Lars ji postupně ze svého bytu vyřazoval až zůstala pouze na jednom rámečku. Nechce v bytě velké barevné kontrasty, chce soulad měkkých jasných odstínů bílé, šedé, hnědé.




Celý byt je jednoduše krásný. Líbí se mi celková klidná atmosféra, líbí se mi moje oblíbená skrumáž různých židlí u jídelního stolu, líbí se mi obrazy, úžasně čistá bílá kuchyň. 
Zajímavý je kutloch s tatami úplně pod střechou, zajímavé a inspirující je umístění pracovního stolu nad schodištěm tak, že nahrazuje zábradlí. 
Ta celková harmonie je moc příjemná, v bytě není moc předmětů, přesto působí mile zabydleně.

Zdroj: bo bedre

1 komentář:

  1. Moc šikovný pán! Líbí se mi, že se Japonskem dokázal pouze inspirovat a nechtěl jeho estetiku násilně přenášet někam, kam až tolik nepatří. Krásný víkend paní!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře.