čtvrtek 8. listopadu 2012

malý byt

Tento malý (36m2) byt se nachází ve Stockholmu a obývá ho švédský architekt a designer Jonas Wagella. Jonas pracoval pro značky Normann Copenhagen a Muuto a známý je i projektem prefabrikovaného víkendového domu Mini House na 15m2.

Základním rysem bytu je jeho malá velikost a z toho vyplývající potřeba, aby bylo stále uklizeno. Proto jsou po celém bytě promyšlené úložné prostory. Vestavěné skříně vytvořily i niku pro ukrytí pracovního místa. I ložnice, nebo spíše postel, je umístěna ve výklenku-zajímavým detailem je žlutá vertikální štěrbina, která slouží jako odkládací místo. 
Skříně i stěny jsou bílé, kontrast vytváří černé parkety na podlaze. Na tomto neutrálním pozadí vyniknou barevné lampy, kovová venkovní křesílka a koše, které Jonas navrhl pro Hello Industry
Kuchyň je oddělená neprůhledným sklem a je také černobílá-bílé skříňky až do stropu a černé lino na podlaze doplňuje pár barevných předmětů.






4 komentáře:

  1. Krása. Malé prostory mě opravdu baví. A tohle je navíc nádherně hravé. Ten koš na polštáře by se mi fakt hodil:)

    PS: odpovídala jsem ti na mail, ale nejsem si jistá, jestli dorazil, kdyžtak dej vědět, díky Klára

    OdpovědětVymazat
  2. Pan J.W. má jistě smysl pro humor, jeho byt mě hezky pobavil ... :o).

    OdpovědětVymazat
  3. Moc se mi líbí ty lampy. A uspořádání knih v knihovně mi něco připomíná - asi bych se tam cítila jako doma. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Hravé a moderní, to je moje! Paní ozvěte se! .)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře.